מהפך בציר ז'בוטינסקי

הרחוב הכי סואן בגוש דן המחבר בין ארבע ערים מרכזיות – פתח-תקווה, בני-ברק, רמת-גן ותל-אביב צפוי לעבור מהפך משמעותי. מרכזים ומגדלי עסקים חדשים, מגדלי מגורים עם כ-2,000 יח"ד חדשות, ומערכת תחבורה ציבורית משודרגת.

רחוב ז'בוטינסקי הוא אחד מצירי התנועה הארוכים והעמוסים ביותר בגוש דן. הוא מקשר בין ערים מרכזיות פתח-תקווה, בני-ברק, ורמת-גן לתל אביב.

 

המהפך הצפוי בציר זה הוא הכרחי והוא עומד להתרחש במהלך חמש השנים הבאות.

לפני מספר שבועות בישרנו לכם כאן באתר נדלן.קום על מרכז עסקים ענק שעומד להיבנות על ציר ז'בוטינסקי בפתח- תקווה בסמוך לבי"ח בלינסון ותחנת הקו האדום של הרכבת הקלה העתידית.

 

בנוסף למרכז זה לאורך רחוב ז'בוטינסקי עומדים להיבנות (חלקם כבר בבנייה) כ – 15 מגדלי רבי קומות שיכללו כ-2,000 יח"ד חדשות. וכמובן שדרוג מערך התחבורה הציבורית לאורך הציר עם בניית הרכבת הקלה.

 

 מגדל "פסגת דן" - "למיקום הפרויקט בסמוך לציר ז'בוטינסקי חשיבות רבה" - מצי קזיס, מנכ"ל חברת דן נדל"ן.

 

תושבי האזור התנגדו להקמת המגדלים, מחשש לצפיפות ושינוי מרקם האזור. אך וועדת התכנון נאלצה לפסול את התנגדותם ולהמשיך עם המדיניות הממשלתית המבקשת להגדיל את הציע יחידות הדיור ובמקביל לבצע מתיחת פנים ושדרוג לאזורים הוותיקים.

 

מנהלי הוועדה לתכנון ולבנייה במחוז תל-אביב טוענים כי "בניית מגדלים ברחוב ז'בוטינסקי זו מגמה לחיזוק הציר בבנייה לאורכו. זו דרך לשמור על רצף של חזית מסחרית חדשה, ופיתוח מרחב ציבורי להולכי הרגל ומשתמשי הרכבת הקלה כשתקום".

 

 חזית מסחרית חדשה, ופיתוח מרחב ציבורי להולכי הרגל ברחוב ז'בוטינסקי

 

בירושלים זה הצליח

יעקב ערבליך, מנהל קבוצת שיווק הנדל"ן סן חן, אומר: "גם רחוב יפו בירושלים היה רחוב סואן ומכוער. עם הקמת הרכבת הקלה הוא הפך לרחוב יפה ונגיש, היום הוא אחד מהרחובות היפים בבירה. אני מאמין שזה מה שיקרה גם בציר ז'בוטינסקי".

 

  בירושלים זה הצליח, רחוב יפו הפך מרחוב סואן ומכוער לרחוב יפה ומשגשג. 

 

מצי קזיס, מנכ"ל חברת דן נדל"ן אשר בונה את מגדל "פסגת דן" על ציר ז'בוטינסקי אומר כי "לבחירה במיקום הפרויקט הייתה חשיבות. בחרנו לבנות בין שתי תחנות של הרכבת הקלה העתידית. המיקום יאפשר גישה מהירה ונוחה לאזורים מרכזיים בתל אביב וגוש דן בכלל. המגדל עתיד להתאכלס ב – 2019 בסמוך לסיום בניית הרכבת הקלה.

 

מנהלת אגף מקרקעין בחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), עו"ד ענבל קנקה: "תחבורה נוחה משדרגת את האטרקטיביות של נכס", לדבריה: " ככל שמיקום הנכס קרוב ונגיש לתחבורה נוחה – שוויו עולה". היא מעריכה כי עם סיום העבודות של הרכבת הקלה הנכסים על ציר ז'בוטינסקי ובסמוך לו ייהנו מהשבחה.